Styremøte 27.02.06
Til stede: Berit, Kari, Jørgen, Ole Andreas, Torgeir, Arild og Margrete
Forfall: Øystein
Referent: Margrete
Første styremøte med nytt styre. Møtet ble brukt til å bli kjent, og til å lufte tanker og ideer. Det var tre konkrete saker til møtet (1-3), resten er resultat av innspill og diskusjon, og er samlet under sak 4.
(1) Søknad fra Eirik B. Olsen om innkjøp av tak til 5.000,-
Innvilget.
(2) Valg av kasserer og nestleder, samt ansvarsfordeling
Leder (Berit) ble valgt av årsmøtet.
Kari fortsetter som klubbens kasserer
Jørgen ble valgt til nestleder
Videre fordeling av arbeidsoppgaver:
Berit | – fargerik klatring, utekontakten, kontakt handicapklatring, Storby Tromsø |
Ole Andreas | – kurs- og sikkerhetsansvarlig |
Torgeir | – ruteskruings- og utstyrsansvarlig, familieklatring |
Arild | – konkurranse- og informasjonsansvarlig |
Margrete | – klubb-/jentekvelder |
Øystein | – uteansvarlig, redaktør S&S, medlemsmøter/Flyt |
(3) Valg av representant til Tinget i april
Berit er representant, Arild vara.
(4) Diverse
Arrangementer
Samlinger
Det var enighet om at klubben må få til flere samlinger i år. Utover det sosiale aspektet er samlinger også en fin mulighet for å bli kjent med klatrefeltene/-områdene her oppe.
Første samling på planen er buldresamling med guiding i Småbakkan i løpet av mai.
Konkurranser
Vi tar sikte på å arrangere både en buldrekonkurranse og en topptaukonkurranse i løpet av våren. For å få plass til flere deltakere ble det foreslått å dele opp dagen i flere puljer, f.eks. under 15 år først på dagen, over 15 år etterpå.
Klubb-/Jentekveld mandager
Siden kursene er flyttet til helgene blir veggen ledig på mandagskveldene. Disse kveldene skal derfor fremover gi alle en anledning til å komme og treffe og bli kjent med andre klatrere, enten man har klatrepartner fra før eller ikke. Spesielt søkes det å samle jentene i miljøet, men det vil være åpent for alle.
Buldrekvelder
Det kom innspill om å arrangere kvelder hvor de som ønsker kan få en liten innføring i buldring. Terskelen for å møte opp på mandagsbuldring kan være litt høy, og det kan også være ok at noen viser litt av hva man kan finne på for å komme i gang. Vil bli satt opp etter hvert som behovet melder seg, luftes på mandager. I den forbindelse burde det bli skrudd/teipet noen veldig lette problemer.
Historiekveld på Flyt
Berit prøver å få til en historiekveld, f.eks. på medlemsmøtet i april.
Kurs og utdanning
Kilekurs
Det tas sikte på å få arrangert helgekurs i bruk av naturlige sikringer. Dette vil være rettet mot de som har klatret en del fra før, men som ikke har særlig grad av erfaring med naturlige sikringer, ev. trenger å friske opp tidligere ferdigheter.
Utdanning
Gitt hvordan klatremiljøet er i utvikling må klubben begynne å fokusere på utdanning, og bl.a. lage en utdanningsplan (f.eks. instruktørkurs i forbindelse med opplæring av ungdommene, og trenerkurs).
Annet
Familieklatring: Må få inn noen flere, mye på en person, f.eks. bruke foreldre.
Ungdom/barn: Bør få inn en voksen her.
Informasjonsflyt
For å bedre informasjonsflyten ut til medlemmene vil det bl.a. annet bli opprettet en e-postliste. Arild som informasjonsansvarlig ordner dette.