Årsmøte 14.02.07

1.

Godkjenning av innkalling og saksliste – godkjent

2.

Valg av møteleder og referent. Jørgen Drangdelt (begge deler). Torgeir Esaiassen skriver under protokoll.

3.

Behandling av klubbens årsmelding. Godkjent med endringer fra Mårten Blixt mht. nye ruter

4.

Behandle klubbens regnskap i revidert stand. Regnskap for 2005 godkjent. Regnskap for 2006 godkjent, men forsikring av hytta samt tall for husleie må sjekkes opp.

5.

Behandle innkomne forslag. Det ble orientert om to viktige saker det nye styret må ta tak i: (1) klubbens 30-årsjubileum i år (2) arbeid mot ny hall

6.

Fastesette kontingent. Forblir uendret.

7.

Vedta klubbens budsjett. (Bytte av møteleder og referent. Berit Berg, møteleder, Margrete Allern Brose, referent). Vedtatt med følgende endringer: øke utgifter til ruteskruere med 20.000 og øke inntekter i hallen med 20.000. Gode og varierte ruter er viktig for et attraktivt tilbud, og et godt produkt vil medføre økt bruk/besøk.

8.

Bestemme klubbens organisasjon. Ingen endringer

9.

Vedta reglementer og retningslinjer for klubben for særskilte deler av klubbens virksomhet. Innkomne forslag:

-

Hytta: forslag om økning til 20 for dagsbesøk, 50 for overnatting for medlemmer og 100 for overnatting for ikke-medlemmer. Bakgrunn: Prisene har vært uendret siden 1983, og trenger derfor å oppjusteres litt m.h.t vedlikeholdet av hytta. De foreslåtte prisene er likevel rimelige, og det er et uttrykt ønske fra årsmøtet at de fortsatt skal være. Vedtatt.

-

Forslag om endringer i utlånsreglementet for utstyr/drill, da dette er noe utgått på dato. Forslag om at årsmøtet gir det nye styret fullmakt til å vedta nytt reglement slik at det ivaretar klubbens eiendeler. Vedtatt.

-

Forslag om å gjennomarbeide klubbens etiske retningslinjer i anledning 30-årsjubileet. Klubbens medlemmer skal oppfordres til å lese de eksisterende retningslinjene, og så vil det innkalles til et møte for å diskutere hvordan disse bør lyde.

10.

Valg:

En stor takk sendes Øystein Andresen, Jørgen Drangfelt og Kari Birkelund Olsen for den uvurderlige innsatsen de har gjort for klubben.

Valgkomiteen har bestått av Ståle Frisvold og Mårten Blixt.

Styret for 2007:

Leder: Berit Berg

Nestleder: Arild Øvrum

Kasserer: Marianne Madsen Viberg

Styremedlemmer: Torgeir Esaiassen, Margrete Allern Brose, Ole Andreas Jenssen, Ole Morten Olsen, Joakim Gaupset Eide.

Ny valgkomite: Ståle Frisvold og Kjell-Roger Arnesen

11.

Eventuelt: Årsmøtet oppfordrer alle til å rydde etter seg i hallen for økt trivsel.